berita,info,sejarah,pelik,seram,unik,gambar,lawak,hiburan

Thursday 2 May 2013

Restauran Tergantung Di Tebing Gunung...

No comments :
 Fangweng Restaurant terletak di China, Hubei Province. Restoran ini di Lembah Happy daripada Gorge Xiling, sebuah tebing indah , gua dan taman yang terletak di sekitar kawasan di mana Sungai Chang Jiang  mengalir ke dalam Yangtze. Pintu masuk ke Restoran Fangweng bangunan bata kelabu,terdapat jambatan konkrit yang sempit, untuk masuk ke gua restoran tebing, lantai tergantung beberapa ratus kaki di atas tanah.Pelanggan boleh melihat air yang mengalir dari Sungai Yangtze.

Berjalan ke restoran dan ke lobi gua ,jalan 30 meter panjang telah dibina di sepanjang Cliffside itu. Ia membawa kepada satu lagi gua semula jadi, yang telah berubah menjadi sebuah dewan makan. Pencahayaan hangat dari siling. Sebahagian daripada dewan makan tergantung keluar dari gua, di mana beberapa meja makan diletakkan. Ini adalah tempat duduk yang tinggi di udara, di mana air yang mengalir boleh dilihat dari atas.

Restoran ini mendapat namanya daripada Lu You, seorang penyair yang hebat dari Dinasti Song Selatan (1127-1279). Ia berkata bahawa dia telah membancuh teh di sebuah gua di gunung. sumber






No comments :

Jangan Lupa Like ya
×