dairishare

berita,info,sejarah,pelik,seram,unik,gambar,lawak,hiburan

Penemuan Jari Gergasi Mumia Di Mesir

Seorang penyelidik "Gregor Sporri" menunjukkan beberapa kepimg gambar jari gergasi mumia dalam koleksi beliau. Jari yang memiliki panjang 38 sentimeter, dan jika ianya milik seorang lelaki, tubuhnya sekitar 4.8 meter tinggi.

Foto tersebut diambil oleh Gregor Sporri semasa pencariannya pada tahun 1988, tetapi hanya sekarang telah di pertontonkan kepada awam.

Malangnya, peninggalan aneh ini tidak boleh dikaji, kerana ia milik seorang perompak kubur lama Mesir, "pekerjaan umum di antara orang-orang miskin di Mesir". Kira-kira 100 kilometer timur laut Kaherah, pertemuan itu berlaku di sebuah rumah ladang di Bir Hooker.

Dibungkus dengan kain yang telah lusuh ia adalah sebatang jari mumia gergasi. "Ia adalah satu pakej bujur, berbau hapak. Saya benar-benar terkejut ketika melihat peninggalan perang gelap dan saya diizinkan untuk memegang ia dan juga mengambil gambar dengan bersyarat dan perlu membayar $300. Gregor Sporri menawarkan untuk membelinya tetapi orang tersebut tidak bersetuju untuk menjual, Ia mengakatakan ia adalah satu peninggalan penting untuk keluarganya.

Orang itu juga menunjukkan kepada beliau juga ketulenan dari satu imej X-ray. Kedua-duanya adalah dari tahun 60an. Pada tahun 2009, Gregor Sporri kembali kesana untuk menemui orang tersebut tetapi malangnya ia gagal mengesan orang tersebut.

Para saintis yang yang melihat foto-foto tersebut mengatakan ianya bukan milik manusia, tetapi tidak mendapat menjelaskan. Legenda lelaki gergasi muncul dalam banyak tulisan-tulisan suci kuno, yang padanya menjadikan Alkitab merujuk kepada makhluk-makhluk yang pelik.

Kesimpulannya, seperti penemuan itu hanya selepas 24 tahun di pertontonkan kepaqda awam, yang pasti banyak penemuan lain yang disorokkan dari mata dunia.



0 Komentar untuk "Penemuan Jari Gergasi Mumia Di Mesir"

Google+ Followers

Jangan Lupa Like ya
×
 
Copyright © 2014 dairishare - All Rights Reserved
Template By Catatan Info