dairishare

berita,info,sejarah,pelik,seram,unik,gambar,lawak,hiburan

Kanak-Kanak Minum Susu Ibu Anjing Kerana Kelaparan

Chotu Kumar begitu selesa dengan sekawanan anjing, dapat dilihat ia memegang kaki belakang anjing tersebut sehingga dia boleh minum. Dan luar biasa, anjing liar itu membenarkannya. Chotu mengatakan: "Keluarga kami sangat miskin, terkadang aku merasa lapar.

"Anjing itu tidak menggigit saya. Saya suka dia dan dia suka saya, dia melayan saya seperti salah satu daripada anak-anaknya. Saya suka bermain dengan anjing, mereka teman saya." Chotu tinggal bersama ibunya Shanichari Devi, 37 tahun, neneknya Amiya Devi , 60 tahun, dan dua saudaranya Bola, 14 tahun, dan tiga tahun Mahesh di sebuah rumah lumpur di Jharkhand, India Timur.

Setelah kematian ayahnya empat tahun lalu , keluarga hidup di bawah garis kemiskinan. Kakaknya terpaksa pergi bekerja untuk mendapatkan wang untuk keluarga tetapi ia hanya membawa pulang bawah £ 20 per bulan ( 1200INR ) bekerja di sebuah hotel terdekat. Ibu Chotu dan neneknya pergi ke hutan dan mengumpulkan kayu bakar dan cuba yang terbaik untuk mencari makanan di hutan. Tapi rata - rata makanan mereka sehari - hari terdiri daripada sayur-sayuran dan roti .

Menurut UNICEF 90 peratus kanak-kanak di bawah usia tiga tahun kekurangan gizi di kawasan luar bandar di Jharkhand dan 25,000 lebih kanak-kanak meninggal setiap tahun. Chotu mulai menghabiskan semua waktunya dengan kumpulan anjing tersebut dua tahun lalu . Dia tidak pergi ke sekolah sehingga ia tidak mempunyai kawan - dan sekarang dia mendakwa anjing itu adalah sahabatnya .

Keluarga tersebut belum makan makanan padat atau susu untuk berhari - hari ketika Shanichari pertama kali melihat anaknya duduk di lantai minum susu dari puting anjing .

Dia berkata : " Ia bermain dengan anjing di luar rumah saya melihat dia minum susu anjing itu . "
"Saya sangat terkejut, saya berlari dan menariknya pergi. Tapi setiap dia lapar dia selalu menyelinap kembali. Aku membiarkan dia kerana saya tahu betapa laparnya dia." "Anjing itu selalu ramah dan tidak pernah menyerang dia. Dia sering naik di belakangnya dan kemudian dia melompat dan menjaganya bersama dengan anak-anaknya. "

Anjing itu sering duduk di luar rumah Chotu dan menyalak untuk mengajak keluar dan bermain.Tapi ketika warga tempatan mengetahui tentang Chotu dan teman-teman barunya mereka mulai marah. Mereka membimbangkan anak-anak lain akan ikut-ikutan dan terutama terhadap wabak penyakit anjing gila.

Shanichari berkata: "Penduduk kampung terus mengatakan kami dia akan meninggal akibat suatu penyakit jika ia terus meminumnya dan itu akan merebak ke kanak-kanak lain. Tapi Chotu tetap saja begitu." Akhirnya penduduk desa melaporkan Chotu kepada pegawai tempatan dan mereka campur tangan. Chotu diterima di sekolah di mana ia mendapat makan tengah hari percuma dan pihak berkuasa memberi keluarganya kad makanan, yang membolehkan mereka untuk mendapatkan bantuan makanan.

Tapi anjing itu terus melawat Chotu dan telah menjadi kebiasaan baginya untuk minum susu darinya. Chotu berkata: "Aku menghisap susu tiga kali sehari dan rasanya manis seperti gula." "Banyak orang di kampung tidak suka persahabatan saya dengan anjing tapi saya senang - jika dia tidak berada dekat rumah saya saya pergi mencari ke luar desa." "Dia selalu senang melihat saya dan membiarkan saya meminum susunya."




0 Komentar untuk "Kanak-Kanak Minum Susu Ibu Anjing Kerana Kelaparan"

Google+ Followers

Jangan Lupa Like ya
×
 
Copyright © 2014 dairishare - All Rights Reserved
Template By Catatan Info